Терроризм ва экстремизм

Имрӯз терроризм ва экстремизм ҳамчун вабои аср ба амнияти ҷаҳон ва ҳар як сокини сайёра таҳдид карда, барои башарият хатари на камтар аз силоҳи ядроиро ба миён овардааст.

Аз ин рӯ, Ҷумҳурии Тоҷикистон бо эҳсоси таҳдидҳои афзояндаи экстремизм ва терроризм ба амнияти миллӣ ва рушди босуботи худ ба пайгирӣ аз ҷомеаи ҷаҳонӣ ва кишварҳои минтақа, муборизаро дар ин самт пурзӯр намуд.

Хатару таҳдидҳои ифротгароӣ моро водор менамояд, ки зиракӣ ва ҳушёрии сиёсиро аз даст надода, пеш аз ҳама бар зидди ҷанбаҳои идеологии тарғиботии созмонҳои ифротӣ ва ошкор намудани роҳу усулҳои нави таъсиррасонӣ ба онҳо муборизаи беамонро пурзӯр намоем.

Имрӯз хатари глобалии тероризм ва экстремизми динӣ дар асл тамоми давлатҳоро новобаста ба мавқеи ҷойгиршавӣ ва низоми давлатдориашон фаро гирифтааст. Ин хатар реша ва сарчашмаи худро аз дахолати руйирости геополитикии қудратҳои ҷаҳонї мегирад, ки барои амнияти миллии давлатҳои тозаистиқлол, аз ҷумла ба кишвари мо хавфи бузург дорад.

Ин қувваҳои пасипардагӣ ва коргардонҳои он кӯшиш ба харҷ медиҳанд, ки пеш аз ҳама нерӯҳои ифротии дохилии мамолики гуногунро барои барҳам задани суботу амнияти онҳо таҳрик диҳанд.

Маҳз ҳамин қувваҳои сиёсии дохиливу хориҷӣ буданд, ки миллати моро дар оғози истиқлолият ба вартаи ҷанги шаҳрвандӣ тела намуданд.

Дар асл ин қувваҳоисиёҳкор ва гурӯҳҳои ифродгаро нақша доштанд, ки давлате бо номи Тоҷикистон дар рӯи харитаи сиёсии ҷаҳон набошад ва мутаассифона қисме аз ҷомеаи мо аз бехабарӣ ва қисми дигар барои расидан ба ҳадафҳои сиёсиву манфиатҳои шахсӣ ба осиёи ин қувваҳо об мерехтанд. Онҳо мехостанд дини мубини Исломро истифода намуда, дар Тоҷикистон давлати бо ном исломиро таъсис диҳанд.

Аз ин нигоҳ, имрӯз ҷомеаи моро зарур аст, ки манфиатҳои миллӣ, амнияти кишвар, азму суботи ҷомеа, истиқлолият, Ваҳдати миллӣ ва таҳкимионро аз манфиатҳои шахсӣ ва ғаразҳои сиёсиашон боло гузоранд.

Бо таъкиди Пешвои муаззами миллат, мо бояд пеш аз ҳама Ваҳдати миллӣ ва ризоияти ҷомеаи кишварро бо ҳар баҳонае набошад, бояд ҳифз намоем.

Мутаассифона, имрӯзҳо бархе аз ҷавонони мо бинобар надоштани дониши диниву дунявӣ, паст будани маърифати ҳуқуқии онҳо ва зиракии сиёсӣ ва ҷаҳонбинии васеъ ба равияҳои ифродгаро пайваст шуда, ба давлатҳои ҷангзада сафар менамоянд ва ҷони хешро дар роҳгумӣ қурбон месозанд.

Ифродгароӣ одатан ҳамчун ғоя, идеология ва сиёсат ҳамчун зуҳуротр ҳамон вақт ҷиноят ҳисоб меёбад, ки дар он усули ноилшавӣ ба мақсад, роҳи ҳалли масъалаҳои сиёсӣ бо роҳи зӯрӣ ва ё усули террор интихоб карда шаванд.

3 Comments

  1. Сатторов Абдухаким - мутахассиси раёсати маориф

    Инсон дар гучое, ки ба воя мерасад барояш аз хама мукаддастарин хамончой ба хисоб меравад. Бехуда нест, ки дар катори модар барои хар инсон ватан низ аз бузургтарин дорои махсуб меёбад. Дар чомеаи имруза аксаран инсонхои бономус ин мукаддасотро гироми медоранд.

    Вактоки Камоли Хучанди даргузашт хамрохаш як кафи хоки Ватанро пайдо намуданд, ки хамрохаш сабте буд:
    Эй онки мурдаи ман ба дастат афтод,
    Бо ин кафи хок маро гурон.
    Кадри ватан обу хоки он барои инсон аз хама чизи кимат аст.
    Мардум дарк намуд, ки дар бисёр амалхои ходисахои соли 1992 аъзои Хизби манъшудаи нахзати исломии Точикистон даст доранд. Ба хар гуна роху восита мехоханд, ки чавонони моро ба сафи харакатхои терористиву тундгаро, аз чумла шиагарои чалб созанд. Солхои охир терроризм ва экстремизм ба хатари глобали табдил ёфта, мардуми сайёраро ба ташвиш овардааст. Афзоиши чиноятхои хусусияти экстремисти ва террористи дошта ба тавсеа ётани терроризм, фаолшавии унсурхои тундраву ифротгаро, чалби чавонон ба сафи гуруххои экстремистиву террористи ва иштироки онхо дар низоъхои мусаллахонаи давлатхои хоричи мусоидат менамояд.
    Бояд гуфт, ки кирдорхои террористи бо максадхои гуногун тархрези гардида, дар натичаи амалиёти манфиатталабонаи онхо хамасола хазорон шахрвандони одди ба халокат мерасанд. Яке аз масъалахои жиддие, ки имруз чомеаи чахонро нигарон кардааст, проблемаи терроризму экстремизм аст. Ин чараёни хатарзо ба худ хусусияти марзнописанди касб карда, кулли мардуми сайёраро водор мекунад, ки чихати пешгирц ва кам кардани зарари он андеша намоянд.
    Ба чавонон зарур аст, ки дар хама холат нагузоранд, ки дар Ватани махбуби хеш чунин равиахои бадхох ва ашхоси зархарид таъсири худро расонанд.
    Чумхурии Точикистон низ хамчун узви баробархукуки чомеаи чахони нисбат ба чунин проблемахо бетараф буда наметавонад. Бахусус, дар шароите, ки кишвари хаммарз ва хамфарханги мо Афгонистон дар холи муташанничу бесуботи карор дорад, чомеаи чахониро вазъият дучанд нигарон мекунад. Яке аз чунин ташкилотхои экстремистиву террористи ХНИТ мебошад, ки дар соли 2015 дар кишвари азизу махбубамон бо рохи ошуби харби табаддулоти давлати кардан мехост. Бояд гуфт, ки ХНИТ аз иптидои фаолияташ аз солхои 90 ум дар талоши хокимият бо рохи табадуллоту зуровари буд.
    Мутаасифона имруз беномусону беимонон пайдо шуданд, ки барояшон ин неъмати воло арзише надорад. Онхо бо рохи тарсафкани дар чомеа ба амалхои террористиву экстремисти даст заданд. Вокеан хам, чомеае, ки на бо ирордаи халк, балки ба зури шиканча ва зарби силох бунёд карда мешавад ва дар он баробархукукии чинсию начоди фарохам намеояд, давлат номидан номумкин ва дини дар он амалкунандаро низ ислом номидан хатост. Зеро амалхое чун куштор, таркиш, харобкори ва асир гирифтан ба монанди ин ба хеч як аз суннати дину равияхои маъмулу амалкунандаи чахони дуруст намеояд.
    Ба чавонони ба ору номуси Ватандор гуфтани хастам, ки аз фикрхои дар боло оварда хулосаи зарури бароварда бахри ободиву сулху Вахдати он содик бимонанд. Барои ободиву хуррам гардонидани хар як порчаи хоки Ватан сахми арзандаи худро гузоранд.

  2. Маъруфхоҷаи Бузург

    Бояд ёдовар шуд, ки соли 2009-ум бо ташаббуси Пешвои миллат Эмомалӣ Раҳмон 1310 солагии Имоми Аъзам (р) дар Ҷумҳурии Тоҷикистон бо иштироки намояндагони мамлакатҳои исломӣ ҷашн гирифта шуд. Пешвои миллат дар ин Симпозиум баромад намуда, андешаҳояшонро оиди мазҳаби Имоми Аъзам муфассал баён намуданд. Дар ин радиф олимону мутафаккирони мамолики исломӣ ва дигарон баромад намуда, мазҳаби Абуҳанифаро ҳамчун мазҳаби таҳаммулпазир, пок ва инсондӯсти ваҳдатсаро баён намуданд.
    Ин мо тоҷиконро водор месозад, ки дар атрофи мазҳаби худамон Абуҳанифа муттаҳид шуда, насли имрӯзу ояндаро дар ин равия ба камол расонем.
    Нагузорем, ки авомфиребони замон ба монанди ҲНИТ ва роҳбарони шартии он ба мисли М.Кабирӣ насли ояндаи тоҷиконро ба доми фиреби худ кашанд.

  3. Искандар аз Исфара.

    Аз саг пурсиданд чи чиз туро маҷбур месозад , ки аввоос зада бо садои нохушат мардумро нороҳат кунӣӣ? Саг дар ҷавоб гуфт: “садои ман аз барои он нест , ки касеро бо он нороҳат созам. Садои ман ин чизест, ки дар табиати ботинии ман нуҳуфтааст ва онро аз руи табиати сагиам бояд ки барорам, агар чунин накунам пас ман чи гуна саг ҳастам”. Ва боз пурсиданд чи чиз туро маҷбур месозад то ин, ки баъзан вақт дандон ба тани фарзанди инсон занӣӣ? Ва саг дар ҷавоб гуфт: “ Бо оне, ки ман баъзан дандон бар бадани инсон мезанам, аз рӯи он неест, ки худро аз он сер созам ва ҳаргиз ҳам ман бо як дандон задан сер ҳам намегардам. Дандон заданам бар бадани фарзанди инсон ин чизест, ки на хислати сагӣ балкӣ дар хислати ҳайвонии ман нуҳуфтааст. Агар ман гоҳо дандон бар бадани фарзанди инсон назанам чи гуна ҳайвон эътироф мешавам”. Пас онҳое, ки имрӯз аз дур истода бар мо сангпартоӣ мекунанд чунин хислат дар вуҷуди онҳо чун хислати сагиву ҳайвонӣӣ ҷой гирифтаааст, ҳаргиз бе он зиста наметавонанд, ки агар бар мо сангпартоӣӣ накунанд, чунки дар акси ҳол хоҷагонашон бар онҳо санг партоӣ неююю бо номусашон бозӣӣ мекунанд. Барои ҳамин аст, ки баъзеи онҳо дар хориҷа барзами оне ки хислати сагиро доро мебошанд, инчунин дигар хислатҳои палидонаро низ дар худ ҷой карда истодаанд, ба монанди аъзоёни ХНИТ ва рохбари у Кабири мебошад, ки ДАР ОЛМОН Г.. ШУДААНД.
    Аз дастатон ҳеҷчиз намеояд афчаркаҳои хориҷӣӣӣӣӣӣ!!!!! Аввос задан гиред….. мақоле ҳаст, ки саг ҷакидан мегирад, инсон ба роҳаш рафтан мегирад. Мо дар роҳи худ рафтан мегирем ва аввосҳои шумо ва мисли шумоён барои мо монеаеро эҷод натвон кааард!!!!
    Мо сохиби Точикистони зебову ободону бихишти хастем ва бо у фахр мекунем.

Comments are closed.